ඔයාල හැමෝවම පෙම් හසරැල්ලට සාදරයෙන් පිළි ගන්නවා. ආදර අන්දරයක් පාදක කර ගෙන කොටස් වශයෙන් මෙහි පළ වෙන "නිශාන්තයේ හසරැල්ල" කවි සංග්‍රහය මෙන්ම සමාජයීය හා රසවින්දනාත්මකව ලියවුණු සිංහල සහ ඉංග්‍රීසි කවි පද වැල් ද ඔයාලට මෙහිදී කියවන්න ලැබේවි.

කියවන හැමෝටම : කවි කියවලා ඒ ගැන ඔයාලගේ විවෘත අදහස් කියන්නත්, මේ බ්ලොග් එකේ පාඨකයෝ වෙන්නත් අමතක කරන්නෙපා. එයාලට මගේ හද පිරි ස්තූතිය!

March 9, 2010

සිනා මල් රොද

පැමිනෙන විටදි ඔබ රැකියා පියස තුලින්
දුටුවා ඔබේ රුව හැන්දෑ යාමෙ නෙතින්
සිටියෙමි වෙලා බස් නැවතුමෙ ඔබ එනකන්
ආවෙය ඔබත් එතැනට මිතුරෙකු සමගින්

රැගුවෙමි මමද නන්නාදුනනාම ලෙසින්
ඇගවීමට මිතුරට පිට එකෙකු ලෙසින්
සිටිනට නොහැක වදනක්වත් නොපවසමින්
රැදුනෙමි සියලු ආෂාවන් සගවලමින්

ගොඩ විය ඔබද එතැනින් ගිය බසයකට
මාද ගොඩ වුනෙමි පසු ආ බසයටම
හමුවූයෙමු අපි සුපුරුදු විලසටම
කලෙමු දෙදෙන සුපුරුදු ආදර ගමන

දින දෙක තුනයි ඔබ ගිය පසු සේවයට
දුටුවේ එදයි එහිදී ඔබ පලමුවම

සිටියේ ඔබද ඉපිලෙන සතුටෙන් යුතුව
සිනහ මලින් පිරුනේ වෙයි අපෙ දිවිය

3 comments:

Thanuja said...

මල්ලි ඔයා කවිය ලිවිම සමිබන්ධයෙන් උත්සහ කිරිම ගැන මම බොහොමත්ම සතුටු වෙනවා
ඒ වගේම ඔයාගේ දියුණුව තකා මා මෙ කියා දෙනු ලබන කරැණු සමිබන්ධයෙන් අවධාණය යොමු කරන්නේ නමි මිට වඩා වඩාත් හරවත් වුත් රසවත් වුත් කවි නිර්මාණ ඉදිරියේ
ඔබට නිර්මාණය කිරිමට හැකි වෙ යැයි මම සිතමි...

කව නිර්මාණ මුලික වශයෙන් සදස් හා නිසදැස් වශයෙන් වර්ග 2 කි.. සදස් වල එලි වැට එනමි එක අකුරෙන්ම අවසන් විම දැකිය හැක
මිට අමතරව ශබිධයෙන් සදස් රකින කවිද එක් වර්ගයකි... ඉංග්‍රිසියෙන් රයිමි වනවා යැයි කියනුයේ එයටය...
නිදහස් ආරක් අනුගමනය කරමින් ලියනා අනිත් කවි නිසදැස්ය..
කවිවලින් සදැස් ලිවිමට නමි භාශාව සමිබන්ධයෙන් මනා දැණුමක් හා අවබෝධයක් තිබිය යුතුය..
නමුත් නිසදැස් පහසුවෙන්ම ලිවිය හැක..
කවියක් ලිවිමෙදි සැලකිලිමත් විය යුතු කරැණු විශේෂ කරැණු කිහිපයක් ඇත.. එනමි කවියේ අන්තර්ගතය..
කවියේ තේමාව හා
ඔබ විසින් ඒ කවියෙන් සමාජයට ලබා දිමට යන පණිවිඩය යන මෙවා වැදගත් කරැණු වෙ.. මින් වඩාත්ම වැදගත් වන්නේ
සමාජයට ඔබ විසින් ලබා දෙන පනිවිඩයයි..
මෙ පණිවිඩයද දෙ ආකාරයකින් ලබාදිය හැක.. එක් ආකාරයක් වනුයේ කවියේ පද තුල සගවා ලබාදෙනු ලබන පණිවිඩය.. එවිට එය යමි විශේෂිත ප්‍රාගුණ්‍ය දැනුමක් ඇති තැනැත්තන්ට පමණක් විශය වෙ..
අනික නමි ඩිරෙක්ට ලෙස සෘජුව ලබා දෙන පණිවිඩයයි..
මින් අපහසු ක්‍රමය වන්නේ කලින් සදහන් කල ක්‍රමයයි

මම උදාහරණයට මෙ කවිය ගන්නමි

පැමිනෙන විටදි ඔබ රැකියා පියස තුලින්
දුටුවා ඔබේ රුව හැන්දෑ යාමෙ නෙතින්
සිටියෙමි වෙලා බස් නැවතුමෙ ඔබ එනකන්
ආවෙය ඔබත් එතැනට මිතුරෙකු සමගින්

මෙම කවියේ අඩු පාඩු කිහිපයක් මුලික වහයෙන් ‍පෙන්වා දිය හැක.. පැමිනෙන විටදි ඔබ රැකියා පියස තුලින් යන්නට වඩා... පැමිනෙන විටදි ඔබ රැකියා පියසෙ සිට යනුවෙන් එය වෙනස් වුවා නමි භාෂාව හැසිර විම හොදය..
මෙම කවියේ 03 වෙනි හා 04 වන පාදය සසදා බලන විට 04 වන පාදෙයෙන් කවියේ ගලා යැම බිදි ඇත...
කවිය මෙසේ වුවා නමි වඩා හොද යැයි මට හිතේ


පැමිනෙන විටදි ඔබ රැකියා පියසෙ සිට
දුටුවා ඔබෙ නුවන් සැන්දෑ අදුර තුලින්
සිටියා බස් නැවතුමට වී මා ඔබ එනකං
එනමුත් ඔබ පැමිණියේ මිතුරෙකු සමගින්...

ඔබ අදහක් කරන්නේ කුමක්ද යන්න මට පැහැදිලි නැත.. නමුත් කවියක් සරලව සකස්විය යුත්තේ මෙ අයුරැය
ඔබෙ ඉල්ලිම පරිදි ලියන ලදි..

Thanuja said...

මල්ලි ඔයා කවිය ලිවිම සමිබන්ධයෙන් උත්සහ කිරිම ගැන මම බොහොමත්ම සතුටු වෙනවා
ඒ වගේම ඔයාගේ දියුණුව තකා මා මෙ කියා දෙනු ලබන කරැණු සමිබන්ධයෙන් අවධාණය යොමු කරන්නේ නමි මිට වඩා වඩාත් හරවත් වුත් රසවත් වුත් කවි නිර්මාණ ඉදිරියේ
ඔබට නිර්මාණය කිරිමට හැකි වෙ යැයි මම සිතමි...

කව නිර්මාණ මුලික වශයෙන් සදස් හා නිසදැස් වශයෙන් වර්ග 2 කි.. සදස් වල එලි වැට එනමි එක අකුරෙන්ම අවසන් විම දැකිය හැක
මිට අමතරව ශබිධයෙන් සදස් රකින කවිද එක් වර්ගයකි... ඉංග්‍රිසියෙන් රයිමි වනවා යැයි කියනුයේ එයටය...
නිදහස් ආරක් අනුගමනය කරමින් ලියනා අනිත් කවි නිසදැස්ය..
කවිවලින් සදැස් ලිවිමට නමි භාශාව සමිබන්ධයෙන් මනා දැණුමක් හා අවබෝධයක් තිබිය යුතුය..
නමුත් නිසදැස් පහසුවෙන්ම ලිවිය හැක..
කවියක් ලිවිමෙදි සැලකිලිමත් විය යුතු කරැණු විශේෂ කරැණු කිහිපයක් ඇත.. එනමි කවියේ අන්තර්ගතය..
කවියේ තේමාව හා
ඔබ විසින් ඒ කවියෙන් සමාජයට ලබා දිමට යන පණිවිඩය යන මෙවා වැදගත් කරැණු වෙ.. මින් වඩාත්ම වැදගත් වන්නේ
සමාජයට ඔබ විසින් ලබා දෙන පනිවිඩයයි..
මෙ පණිවිඩයද දෙ ආකාරයකින් ලබාදිය හැක.. එක් ආකාරයක් වනුයේ කවියේ පද තුල සගවා ලබාදෙනු ලබන පණිවිඩය.. එවිට එය යමි විශේෂිත ප්‍රාගුණ්‍ය දැනුමක් ඇති තැනැත්තන්ට පමණක් විශය වෙ..
අනික නමි ඩිරෙක්ට ලෙස සෘජුව ලබා දෙන පණිවිඩයයි..
මින් අපහසු ක්‍රමය වන්නේ කලින් සදහන් කල ක්‍රමයයි

මම උදාහරණයට මෙ කවිය ගන්නමි

පැමිනෙන විටදි ඔබ රැකියා පියස තුලින්
දුටුවා ඔබේ රුව හැන්දෑ යාමෙ නෙතින්
සිටියෙමි වෙලා බස් නැවතුමෙ ඔබ එනකන්
ආවෙය ඔබත් එතැනට මිතුරෙකු සමගින්

මෙම කවියේ අඩු පාඩු කිහිපයක් මුලික වහයෙන් ‍පෙන්වා දිය හැක.. පැමිනෙන විටදි ඔබ රැකියා පියස තුලින් යන්නට වඩා... පැමිනෙන විටදි ඔබ රැකියා පියසෙ සිට යනුවෙන් එය වෙනස් වුවා නමි භාෂාව හැසිර විම හොදය..
මෙම කවියේ 03 වෙනි හා 04 වන පාදය සසදා බලන විට 04 වන පාදෙයෙන් කවියේ ගලා යැම බිදි ඇත...
කවිය මෙසේ වුවා නමි වඩා හොද යැයි මට හිතේ


පැමිනෙන විටදි ඔබ රැකියා පියසෙ සිට
දුටුවා ඔබෙ නුවන් සැන්දෑ අදුර තුලින්
සිටියා බස් නැවතුමට වී මා ඔබ එනකං
එනමුත් ඔබ පැමිණියේ මිතුරෙකු සමගින්...

ඔබ අදහක් කරන්නේ කුමක්ද යන්න මට පැහැදිලි නැත.. නමුත් කවියක් සරලව සකස්විය යුත්තේ මෙ අයුරැය
ඔබෙ ඉල්ලිම පරිදි ලියන ලදි..

Teshan Nanayakkara said...

මම සාමන්යෙන් ලියන්නෙ english විදියට අග පදේ rhyme වෙන විදියටයි. ඒත් මෙවායෙන් ලබෙන පනිවිඩෙ ගැන නම් මට කියන්න තෙරුමක් නෑ. මොකද මේ දේවල් එක්කො මනක්කල්පිත සිතුවිලි වෙන්නත් පුලුවන්, නැත්තන් ඇත්තම සිදුවීමක් කවියට නැන්වීමක් වෙන්නත් පුලුවන්.

අනික තමයි මේ අයියා කියල තියෙන කවියෙන් මන් අදහස් කරේ, "එයා office එකෙන් හවස එලියට එද්දි මගේ ඇස් දෙකින් මන් එයාව දැක්ක" කියලයි.

එයා යාලුවෙක් එක්ක එලියට අවට මට problem එකක් නැති බවත් මෙකෙන් තේරෙනවා. අයිය කියල තියෙන විදියට "එනමුත්" දැම්මොත් මගේ එච්චර ආසාවක් නෑ වගේ හැගීමක් දැනෙන්න පුලුවන් එයා යාලුවෙක් එක්ක ආව එකට.

"රැකියා පියස තුලින්" කියන එක, "සිට" කියල වෙනස් කරොත් කවිය ආයෙත් වෙනස් කරන්න වෙනවා. ඒත් අදහස එනව නම් ඒ මදැයි.

කෝම නමුත් ඉස්සරහට මේ කවිය වගේම අනිත් කවි එක්ක මේකට කතාවකුත් එකතු කරන්නයි මන් හිතන් ඉන්නෙ. කවිය ලියන්න හෙතු වුන කථා වස්තුව :D

Post a Comment

ඔබගේ අදහස් හා ප්‍රතිචාර මා හට ශක්තියක් වේවි ඉදිරියටත් මෙවැනිම කවි, නිසදැස් පෙළකින් ඔබ හමුවට එන්නට...

ඉන්ග්‍රීසි හෝ සින්හල හෝ වේවා ඕනෙම සිතුවිල්ලකට ඔබේ අදහස් වලට ඉඩ.

"නිශාන්තයේ හසරැල්ල" කවි පන්තියෙහි සඳහන් වන පුද්ගලයන් හා ස්ථාන මනඃකල්පිත බවත් නිර්මිත ආදර අන්දරයක් බවත් සලකන්න.

Make it clear that all the characters and the places mentioned in the poetic love story, "Nishanthaye Hasaralla" are fictitious and a creation.